Fredag

publicerat i Kost, Mindfulness, Träning;
Nu har det gått två dagar och idag är det fredag. Vilket innebär att jag "får" äta onyttigt...om jag vill. Jag ska nog ta och göra mig en (extra stor) portion Gino, mums!!!! I min gino har jag alltid hallon, banan och färska jordgubbar och så klart vit choklad. Till har jag antingen vispad grädde eller vanlijglass.
 
Men det är ikväll, nu till de här två dagarna hur de har gått. Jag har haft svårt att äta fem stycken bra måltider/mellanmål då jag inte har kommit in ännu i vad jag kan/vill äta på de tillfällena. Det är mellanmålen som är svårats. En gång per dag så dricker jag i alla fall en smoothie. I den brukar jag ha banan, hallon, blåbär, mango, jordgubbar, lite naturell yoghurt, avokado, spenat.. Så det är mer som en komplett måltid men det är gott. Kan ju vara den som gör det svårt med nästa måltid då jag egentligen inte är hungrig men vill tugga på något..
 
Angående träningen så har jag inte varit på gymmet än. Måste dit nån dag när det är bemannat och ändra mitt kort. Men det är bara en ursäkt om jag skulle skylla på det. Jag har gjort  lite hemmaträning med squats, plankan, benspark och sumokicks. Så det är skönt att känna att jag har börjat eller hur jag ska uttrycka det. Däremot så går jag varje dag med Louis, flera gånger om dagen. Även om det inte är så långa promenader så tror jag att det ändå kan ge viss resultat så småningom. Om inte så mår jag i alla fall otroligt mycket bättre nu när jag "måste" gå.
 
Jag har börjat med yoga/stretch hemma igen. Jag gör bara några få övningar nu i början för att komma igång. men jag gör de två-tre gånger varje dag. De behövs verkligen då mina muskler är spända och korta hela tiden vilket gör att jag får ont. När jag har kommit lite längre så ska jag lägga till fler. 
 
Så i det stora hela känns det ok start med träningen. Kosten däremot måste jag jobba lite mer med. Men det är den svåra biten. jag äter i alla fall mindre storlekar när jag äter mat. Men att få en "normal relation" med socker kommer att ta mycket enegi och tid. Men så småningom så ska jag lyckas. Jag har redan visualiserat mina mål, att jag redan har klarat dem. Det är en metod som gör det lite lättare i svåra stunder att jag redan "sett" att det går.
 
Nu ska jag ta mitt kaffe och gå och titta på Sommar med Ernst, missade det igår. Det är vardagslyx för mig vilket även att storhandla via Mathem. Tänk alla år jag gått och släpat hem tunga matkassar, barn och dagis/skolpackning. Detta är sådan lyx att få det rätt till dörren! 
 
 
Detta är en del av min stohandling för denna månad...
 
 

Taggar: Superlicious, aktiv livsstil, bikini boot camp, bli sockerfri, bodylicious, hälsosam livsstil, inspiration, kost, mathem, storhandla, träning, uppfylla mål, yoga;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Inez:

Yoga är himla bra och lätt att göra hemma! :) Heja!

Svar: ja men eller hur. Så smidigt! Tack :)
mywaytomindfulness.blogg.se

Kommentera inlägget här :