idag har det...

publicerat i Min viktresa;
Varit en tuff dag. Jag hade inte planerat tillräckligt bra med kosten så det höll på att bli katastrof. Jag hade nämligen glömt mellanmål och hade eftermiddagsföreläsning efter att klassen slutat.
Väl hemma insåg jag att jag var tvungen att åka till affären då i princip allt var slut här hemma. När jag passerade godishyllorna på väg mot kassan var det oroligt svårt att motstå frestelsen att köpa något. Jag halvsprang därför förbi hyllorna och kastade upp allt, betalade och halvsprang ner till bilen i garaget.
Hemma ville E ha stuvade makaroner och korv (vilket lät så gott hungrig och trött som jag var) men jag gjorde en kycklinggryta med broccoli, pumpa och ärtor. Till den hade jag mecchesallad, ruccola, tomater och keso. Det blev så gott och jag är så stolt över mig själv som tog mig igenom dag ett utan att falla dit. Det var ju ändå en del frestelser undar dagens gång. En klapp på axeln till mig själv och ser nu fram emot imorgon. 
Nu sitter jag i pyjamas uppkrupen i sängen och är redo att sova. Imorgon väntar som sagt nya utmaningar och nya möjligheter. 

Taggar: en ny livsstil, livsstilsfighten, uppnå mål;

Kommentera inlägget här :