söndagsförberedelser

publicerat i Min viktresa;
Söndag och klockan är nu 12:46. Jag har hunnit med morgonpromenad med Louis, ätit frukost, kollat på youtube, skjutsat E till jobbet och skickat in bilder och mått till Carolina som håller i Livsstilsfighten. Det var bland det läskigaste jag har gjort på mycket länge. Att ta bilder som inte alls är till din fördel och exponerar allt jag jobbar för att inte visa med vilje och sedan skicka det till en människa jag inte alls känner. Det kändes jobbigt men som jag skrev i förra inlägget är det den här typen av spark i baken jag tror är nödvändig för att jag en gång för alla ska komma igång och även hålla det. 
Imorgon drar då Livsstilsfighten igång och håller på i 10 veckor framåt. Jag har en hel del tankar  kring de här veckorna och kommer att sätta upp veckans mål och strategi/förhållningsstätt/schema varje söndag för kommande vecka. Det kommer att se ut något liknande såhär.
 
Vecka 1/10
Strategi:
- Fokusera på kosten
- Dagliga pw med Louis
- Hitta jobb/mat/träningsrutiner
 
Mål:
- Inte äta något onyttigt (godis, kakor...) 
 
Tankar om kommande vecka:
Hålla strategin med fokus på kost då jag kommer att jobba mycket och då jag behöver hitta bra rutiner för kommande veckor.
Träna om jag känner för det/hinner men det är inte ett krav denna vecka.
 
Jag tror på att inte gå ut med 100% från början med 4 gympass i veckan, dagliga promenader och inget onyttigt mm. Då tror jag att i alla fall jag skulle ramla dit och misslyckas direkt och därmed känna mig dålig och ge upp. Genom att då istället fokusera på en pusselbit i taget och därmed hitta en bra balans och bra rutiner ger jag mig själv chansen att på riktigt lyckas. Varför jag börjar med kosten som första fokusområde är för att kosten ger ca 70% av resultatet. Det är inte taget ur det blå när man säger, förändringen sker i köket eller du är vad du äter.
Appropå mat ska jag nu gå och fixa någon slags lunch till mig och Louis. Efter det blir det en långpromenad innan jag behöver sätta mig med lite jobb en stund. 

Taggar: aktiv livsstil, en ny livsstil, livsstilsfighten, uppnå mål;

Kommentera inlägget här :