Helg

publicerat i Allmänt;
Fredagskväll och jag har sakta men säkert glidit in i helglunken. Så skönt! Jag kommer visserligen att jobba lite i helgen, men tror att det inte kommer att ta allt för mycket tid.
 
Igår åt jag en Potais- och purjolökssoppa. Jag verkligen älskar soppa och anser att det är en av fördelarna med att det blivit kallare väder ute då det är en riktig höst/vintermat. Soppan igår blev så god. Sådär perfekt krämig och bra smak. Jag följde receptet nedan men har ingen våg så jag vet inte om det blev exakt men på ett ungefär. 
 
Potatis- och purjolökssoppa 2 portioner
 
300 g potatis
1/2 purjolök
1/2 tsk timjan
1/2 l grönsakbuljong (jag använde 1 grönsaks "fond du chef" från Knorr och ca 8 dl vatten)
ca 1 dl grädde
1 msk persilja
salt och peppar
 
 
Nu ska vi ut på prommenad och sedan titta på några avsnitt av Fartblinda. Trevlig kväll!

Kommentera inlägget här :